tisdag 2 juni 2009

Indika - vår nya husmor i Hult.

I sommar är det Indika som ansvarar för
serveringen i Hult. Hon har blivit anställd som husmor.
Många av oss känner igen henne eftersom
hon är från bygden.
Jag har bett Indika göra en presentation
av vem Indika Moberg Norevik är.
Hej! Indika Moberg Norevik heter jag. Jag ska under denna sommar vara husmor vid Hults sommarhem. Jag har väl ingen superkoll på vad mitt arbeta som det fullt ska innebära. Har själv sommar jobbat här en gång i tiden, men det är ju några år sedan.
Så det har hänt en del sedan dess. Men min uppfattning kring det är att jag ska vara behjälplig och
ett stöd för årets sommarjobbare. Men också själv arbeta en hel del med vad som behövs göras. Det här är ju helt nytt för mig med så vi får väl hjälpa varandra i
att sätta oss in i och komma ihåg de rullande rutinerna som måste skötas
sedan ombyggnationen av köket gjordes bland annat. Se över att det dagliga rullar på helt enkelt. Med allt vad det innebär. Kan tyvärr inte uttrycka mig bättre än så. Det känns som att det kommer ge sig lite av sig självt bara det kommer igång. Jag tycker det här ska bli spännande och lärorikt. Men jag hoppas på att vi ska få till ett fint samarbete och kunna bidra till att
alla som kommer ska känna sig hemma. Men också att fler hittar väg till oss. Lite om mig… Jag bor vid Silltorps Gård. Är gift med Mattias. Har en liten kille på snart 2 och ett barn på väg. Tiden innan jag fick barn har jag jobbat med lite av varje och haft några tillfälliga jobb.
Många brukar tycka att jag ser bekant ut och fråga om det är jag som är på biblioteket? Då man säger Ejes konditori brukar de genast lysa upp.
Där har jag varit springvikarie under flera år. Men jag har också sedan drygt ett halvår tillbaka arbetat som
skyltningsansvarig och inspiratör för pysselbutiken Mazzarin Knep & Knåp
här inne i Kristinehamn. Ett fantastiskt roligt jobb! Jag hoppas vi ses under sommaren! /Indika

Inga kommentarer: