söndag 7 juni 2009

Valdag

Egentligen är varje dag en valdag.
Dagligen ställs vi inför en massa val.
De flesta behöver vi inte fundera på medan
andra är svårare beslut att ta.
Oftast är det val som inte har någon större
betydelse för vårt liv eller framtid.
En hel del som händer kan vi inte påverka
men vi kan välja hur vi förhåller oss
till det som sker.
Gud har gett oss en fri vilja.
Jesus sa en gång:" Ni kan inte tjäna två herrar"
Han förklarade för människorna att de
måste välja mellan Gud och Satan.
Du är alltså fri att välja.....men du måste välja.
Jag har gjort många val idag.
Efter att ha valt vad jag skulle äta till frukost
och vad jag skulle ta på mig
valde jag att åla på gudtjänst.
Idag gästades vi av Gunnar Lindström
och hans vänner som sjöng och spelade.
Deras tema var: Guds godhet och Guds storhet.
Linnea Kihlström höll i det hela och predikade
över dagens text som handlade om treenigheten. Sedan gjorde jag ytterligare ett val. Jag tog till vara min rösträtt och röstade i EU-valet.

Inga kommentarer: