torsdag 27 augusti 2009

Skördetid.......

Visst är det fantastiskt, man sätter en potatis
i jorden och av den blir det en hög nya potatisar.
Och vad mycket gott man kan göra av dom.....
Varje höst brukar vi ladda källaren med potatis
så vi har tills det är dags för färskpotatis igen.
Efter som vi har en bra jordkällare så håller den
sig bra och häromdagen skulle jag ta det allra
sista av förra årets skörd för att göra mos.
Och där på botten låg den.........
HJÄRTPOTATISEN
Ett helt år har den legat där i den mörka kalla
källaren och vänta. Men så till sist fick den komma
fram i ljuset och sprida glädje.
För jag blev faktiskt glad när jag såg den
och kanske du också nu när du ser den.
Jag tänkte så här.....
Det är ju precis så det är med oss människor.
Vi "ligger" där bland alla andra och får
ingen speciell uppmärksamhet.
Plötsligt kommer det rätta tillfället och vi
kommer till vår rätt och "blommar ut"
Så mitt råd är......
Var rädd om alla knölar runt omkring dig
för rätt vad det är kan du träffa på en
HJÄRTPOTATIS
~~~~~~~~~
Du vet väl om att du är värdefull
att du är viktig här och nu
att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du.

Inga kommentarer: