lördag 5 september 2009

Kontaktannons.......

För några dagar sedan låg ett nytt Kontakt
i vår brevlåda.
Kontakt......det är vår församlings programblad
som delas ut till alla hushåll i vår närhet.
De som bor på annan ort och vill ha Kontakt
får det till sig via "snigelposten".
Och jag vet att på många kylskåp i vår
omgivning sitter det ett Kontakt.
~~~~~~~~
Jag håller det nya "bladet" i min hand och läser:
September, Oktober, November......
Ja, så är det....det är faktiskt höst även om jag
samma dag tog mig ett bad i Vänern som fortfarande
hade en acceptabel badtemperatur på 18 grader.
Hult-säsongen är nu över för denna gång och
nu är det i Vike Missionshus som vi får träffas.
~~~~~~~~~
"Vi vill växa!"
Så står det på första sidan.
Den som skrivit detta uttrycker en önskan om
att vi som löser dessa rader ska känna oss välkomna
på de samlingar som annonserats.
Vår programkommite har lagt ner ett omsorgsfullt
arbete på att få ihop programmet för hösten.
Och många människor har lovat att göra sitt
för att dessa samlingar ska kunna genomföras.
~~~~~~~~
"Vi vill växa!"
......så stod det.....
Om vi ska växa så är det ju inte bara det
att vi vill nå ut till fler människor vi måste
"finnas kvar" alla vi andra annars växer
vi ju inte och blir en större grupp.
Vi får inte underskatta församlingen.....
vi behöver varandra.
~~~~~~~
Hoppas vi ses under hösten

Inga kommentarer: