torsdag 18 mars 2010

Livsviktigtbloggen fyller 1 år ....

....och hur firar man det?
Under detta år har 2340 besökt bloggen.
Jag blir glad när jag ser att räkneverket
tickar på och jag hoppas att den som läser
här får med sig nått av värde.
Den som känner mig vet att jag pratar
mycket och gärna men att få till några
tänkvärt och vettigt kan vara värre.
Men min önskan är att jag kan förmedla
den glädje jag känner att få tillhöra en
församling. En grupp människor som jag inte
själv valt men där jag kan känna mig trygg
för vi strävar alla mot samma mål.
Ett liv i närheten av Gud.
Att gå längs den utstakade vägen.
Vi tycker detta är så viktigt så vi har
en pastor anställd som hjälper oss att ta
ut kompassriktningen på vår orientering.
Kartan(bibeln) har vi men det finns mycket
stigar, snår, höjder och dalar.
Men har man sällskap på vägen är det
lättare att gå.
~~~~~~
"Jag är vägen, sanningen och livet....."
Jesus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marianne! Jag kommenterade din blogg igår men vet ej om den kom fram - alltså bloggen är bra idag också! Hälsn Margit

Marianne sa...

Hej Margit!
Kul att få ett livstecken från en "läsare". Vet att många försökt kommentera men inte lyckats. Tekniken är jobbig ibland. Tack för de uppmuntrande orden!